Post

10 sposobów walki ze stresem w miejscu pracy

1. Przyznaj się do tego
Nie jesteś słaby, nie jesteś zły w swojej pracy - jesteś tylko człowiekiem. Jeśli czujesz się w pracy pod zbyt dużą presją, nie ignoruj swoich uczuć i orżnij dalej. Przyznaj się do nich i zrób coś z nimi. Tylko w ten sposób wszystko może się poprawić.

2. Porozmawiajmy o tym
Obowiązkiem prawnym pracodawcy jest pomóc ci, jeśli jesteś zestresowany w pracy. Porozmawiaj z pracownikiem wyższego szczebla, jeśli stres ma wpływ na Twoje zdrowie, szczęście lub wydajność pracy. Pomoc przybiera wiele form - rozwiązanie może być prostsze, niż Ci się wydaje.

3. Zidentyfikuj przyczyny
Poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad źródłem twojego stresu. Obciążenie pracą? Napięcie? Nierealistyczne oczekiwania? Coś osobistego? Czasami potrzeba trochę czasu, aby określić przyczyny, ponieważ przyzwyczajamy się do odczuwania tego, co robimy. Kiedy już wiesz, możesz wymyślić, co musisz zrobić, żeby coś zmienić.

4. Zwolnij
Nie możesz zrobić wszystkiego na raz. Nie zawsze możesz być najlepszy. Zwolnij i skup się na tym, co robisz teraz. Nie możesz dotrzymać terminów, panikując na nie. Rób, co możesz!

5. Pamiętaj o swoim życiu
Praca to nie wszystko. Jest ważna, ale nie powinna cię definiować i na pewno nie powinna powodować choroby. Pamiętaj o innych rzeczach w swoim życiu - rodzinie, hobby, które kochasz, przyjaciołach, zainteresowaniach. Zrób czas na te rzeczy, będą tam, gdy nie będzie pracy.

6. Ćwiczenie
To trudne, ale jeśli jesteś fizycznie zdolny, po prostu musisz to zrobić. Ignoruj swoje zmęczenie - wstawaj na spacer, jogging, zajęcia z ćwiczeń lub po prostu tańcz wokół swojego salonu. Poruszaj ciałem i pompuj te szczęśliwe hormony. Ćwiczenia fizyczne to największy antydepresant natury.

7. Odetchnij.
Wstawaj z biurka. Podejdź do okna, wyjdź na chwilę na zewnątrz, zrób jakieś rozstępy. Nie czuj, że musisz być zakorzeniony w komputerze przez cały dzień, żeby pokazać, że jesteś "pracowity". Twój mózg może się skoncentrować tylko na tak długo.

8. Zarezerwuj trochę urlopu
Wykorzystaj w pełni swój coroczny urlop. Poświęć czas, aby udać się w nowe miejsce z ludźmi, którzy są dla ciebie ważni, lub poświęć czas na doładowanie w domu. Niekoniecznie rozwiąże to Twoich problemów, ale usunięcie siebie z sytuacji może pomóc Ci spojrzeć na swoje problemy z nowej perspektywy.

9. Bądź miły dla siebie
Brzmi to dziwnie, ale często to my wywieramy nacisk na siebie, aby wyglądać w określony sposób, być pewnym typem osoby, osiągnąć pewne rzeczy. Jeśli jest jakiś wewnętrzny głos, który krytykuje wszystko, co robisz, naucz się go uciszać. Staraj się mówić sobie miłe rzeczy.

10. Wiedz, że nie jesteś sam
Rzeczy mogą zacząć czuć się bardzo samotne, kiedy jesteś zestresowany. Możesz czuć się, jakbyś był jedynym, który trzyma rzeczy w górze i że jeśli się złamiesz, wszystko się rozpadnie. Pamiętaj, że nie jesteś tak naprawdę samotny. Pomoc jest na zewnątrz - musisz tylko o nią poprosić.

Na https://alibiuro.pl/ znajdziesz wszystkie niezbędne akcesoria biurowe