Post

3 proste wskazówki, aby w domu jak najlepiej wykorzystać swoją inteligencję

Spójrzmy prawdzie w oczy, praca w domu na pewno ma swoje zalety. Od dłuższych kłamstw po odwołane dojazdy do pracy i (miejmy nadzieję) spokojniejsze otoczenie.

Nie ma wątpliwości, że wielu nowych pracowników domowych w Wielkiej Brytanii chętnie wykorzysta ten czas, aby poprawić samopoczucie i ćwiczyć myślenie - a dlaczego nie?

Bez stresu związanego z dojazdem do pracy, nienaturalnym światłem i długimi godzinami w dusznych biurach z niskim poziomem szumu 50 plus komputery stacjonarne, możesz w pełni wykorzystać ten zdalny czas pracy, aby "wrócić do siebie".

Ale jednocześnie uważamy, że może to być nieco przytłaczające, zwłaszcza w przypadku wszystkich informacji, które lecą w sieci.

Który odcinek jest najlepszy na bóle pleców, jak oczyścić umysł i pozostać w obecnej chwili, i czy naprawdę mogę wpaść w tym wolne 45 minut, aby przejść pełny jogin w porze lunchu?

Ostatecznie, podczas gdy praca w domu może wydawać się marzeniem, jest to duża zmiana, a dostosowanie się do niej może być niedocenianym czynnikiem stresogennym samym w sobie. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to dodać więcej do swojego talerza.

Tak więc, zebraliśmy te 3 proste, wypróbowane i przetestowane wskazówki, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać Twoją uwagę podczas pracy w domu.  

Spróbuj tego podstawowego ćwiczenia oddechowego.

Potrzebujesz na to tylko około 5 minut, ale możesz to robić dłużej. Zalecamy zrobienie tego przed rozpoczęciem dnia, aby pomóc Ci poczuć się ugruntowanym i zrównoważonym.

- Po pierwsze, znajdź wygodne miejsce do siedzenia lub leżenia. Upewnij się tylko, że nie jest to miejsce, w którym możesz zasnąć.  

- Następnie, poświęć chwilę na skanowanie, jak twoje ciało czuje się od czubka głowy do końcówek palców u stóp.

- Kiedy już poczujesz się komfortowo, skup się na oddechu. Wdech i wydech w sposób naturalny przez nos.

Nie musisz nic robić, aby zmienić swój wzorzec oddechowy, po prostu zauważ, jak wpływa i wypływa przez jedno lub oba nozdrza. Jeśli Twój umysł błądzi (co będzie), nie martw się, po prostu skup się ponownie na swoim oddechu.

Jeśli jesteś trochę spięty lub zestresowany, spróbuj wziąć głębszy wdech przez nos na 3 sekundy, przytrzymaj go przez 2 sekundy, a następnie długi wydech z ust przez 4 sekundy.

Zróbcie czas, aby skupić się na lunchu.

Jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie większej uwagi do swojego dnia jest praktykowanie jej podczas jedzenia.

W biurze, zbyt łatwo jest pozbyć się resztek makaronu w czasie wyścigu po zeszłotygodniowych mailach.

Ale może to wpłynąć na twoje dobre samopoczucie, a praca w domu może być doskonałą okazją do odzyskania tego czasu dla twojej świadomej praktyki.

Odłóżcie czas na zjedzenie lunchu, a może nawet zaplanujcie z góry, co będziecie mieli.

Podczas jedzenia umieść talerz całkowicie przed sobą i zwróć uwagę na gusta, tekstury, kolory i zapachy, których doświadczasz.

Na przykład, jeśli jesz kawałek maślanego tosta, spróbuj skupić się na tym, jakie jest jego odczucie na języku lub na słodkim i słonym mrowieniu na kubkach smakowych.

Raz na jakiś czas należy wykonać skan ciała.

Wspomnieliśmy o tym wcześniej, i to jest tak proste, jak to brzmi. 

Nie musi to być czynność zaplanowana, ale po prostu poświęcenie trochę czasu na sprawdzenie, jak czuje się twoje ciało, może być naprawdę pomocne w zwiększeniu świadomości.

Może to potrwać od 30 sekund do 2 minut.

Po prostu zamknij oczy i przenieś swoją uwagę w dół przez całe ciało. Od korony głowy, aż po czubki palców u stóp.

Po prostu pozostań jako obserwator i zauważ wszelkie delikatne mrowienie, gorąco, zimno lub nietypowe doznania w różnych częściach, bez osądzania lub próby ich zmiany.

Potem prawdopodobnie będziesz czuł się spokojniejszy, bardziej świadomy, połączony i zrównoważony. 

I jeszcze jedna ostatnia rzecz...
Pamiętaj, że cokolwiek wykorzystasz na ten czas pracując w domu, upewnij się, że jesteś miły dla siebie, dbając o swoje podstawowe potrzeby i dobre samopoczucie.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci być świadomym, zrelaksowanym i szczęśliwym w czasie pracy w domu.

Nawet jeśli ćwiczysz tylko jedną z nich dziennie, myślę, że wkrótce zaczniesz dostrzegać pozytywną różnicę w tym, jak się czujesz.