Post

Cyfrowy Detox: poradnik

Masz już dość swojego telefonu? Być może jesteś tak uzależniony, że dostajesz wypłatę i panikujesz, gdy znajdziesz swój telefon.

...tylko po to, by zdać sobie sprawę, że cały czas był w twojej tylnej kieszeni. (Przyznaj, że wszyscy tam byliśmy)

Jeśli to brzmi jak ty, to może czas na cyfrową detoksykację.

Cyfrowy detoks odnosi się do okresu czasu, w którym dana osoba powstrzymuje się od używania urządzeń elektronicznych, takich jak smartfony, tablety, a nawet komputery. Jest to postrzegane jako okazja do zmniejszenia stresu lub skupienia się na interakcji społecznej w świecie fizycznym.

W tym cyfrowym, ciężkim świecie, w którym żyjemy, osiągnięcie całodziennej detoksykacji byłoby prawie niemożliwe - chyba że jesteś gdzieś na odległej wyspie Robinsona Crusoe, w którym to przypadku mam nadzieję, że jedyną rzeczą w twojej tylnej kieszeni jest słomka do picia wody kokosowej, a nie zapasowy pakiet baterii.

Ale w takim razie, jak powstrzymać nieustanne dzwonienie i brzęczenie twoich gadżetów? Oto jak:

Jedna z najlepszych pora na mini-detoks jest rano. Właśnie wymieszałeś zielony sok, więc ma sens podążać za nim i utrzymywać umysł tak schłodzony jak ciało. Po prostu włącz telefon w ciszy, lub jeśli możesz sobie z nim poradzić, wyłącz go całkowicie, gdy idziesz spać, i nie włączaj go z powrotem, dopóki nie dotrzesz do biura. Dając swojemu umysłowi ten krótki czas na odpoczynek w drodze do pracy, w rzeczywistości pomożesz mu lepiej funkcjonować przez resztę dnia, ponieważ nie będziesz zmęczony tymi wszystkimi zmartwieniami, które zrobiłeś w pociągu na temat e-maila, który widziałeś przed zdjęciem głowy z poduszki. Kolejną świetną porą dnia na cyfrowy detoks jest lunch. Może spędzisz piętnaście minut nadrabiając zaległości z wiadomościami i przyjaciółmi lub wysyłając fotki z lunchu, jeśli musisz. Następnie odłóż telefon na bok i zjedz lunch w spokoju, przeczytaj książkę lub idź na spacer.

Badania pokazują, że odpowiednia przerwa na lunch i zmiana scenerii to świetny sposób, aby poczuć się bardziej zrelaksowanym po lunchu i być bardziej produktywnym przez resztę popołudnia. Wszystkie ważne, instagramowalne, must-tweet-it-right-now moment nadchodzi - weekend! Jednak szokowy horror, to najlepszy czas na cyfrowy detoks. Skończyłeś z pracą na tydzień, a teraz nadszedł czas, aby się zrelaksować i zdobyć trochę bardzo potrzebnego R&R przed kolejnym pracowitym tygodniem. Nie oznacza to, że musisz pozostać w domu przez cały dzień, ale oznacza to, że Twoje doświadczenia społeczne powinny być prawdziwe, a nie cyfrowe na ekranie Twojego smartfona. Najlepszy czas na cyfrowy detoks w weekend to czas, kiedy jesteś na lunchu, kolacji lub drinku z przyjaciółmi. Po prostu graj w te gry:

Umieść wszystkie telefony w stosie na środku stołu. Pod żadnym pozorem nikt nie powinien dotykać swojego telefonu. Jeśli to zrobi, musi zapłacić cały rachunek!
Proste, ale super skuteczne; nikt nie chce płacić za 6 koktajli, 6 steków dla smakoszy i 3 butelki wina w drogiej restauracji.

Więc w ten weekend, zamiast robić sobie zdjęcie z jogi, po prostu ciesz się nim!